Ο ηλεκτροκινητήρας της YASA σπάει κάθε ρεκόρ με 1.000+ ίππους!

Ο ηλεκτροκινητήρας της YASA σπάει κάθε ρεκόρ με 1.000+ ίππους!

Έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν και αποδεικνύεται σχεδόν κάθε ημέρα που περνά ότι ο ρυθμός με τον οποίο εξελίσσεται μία τεχνολογία είναι ανάλογος των χρημάτων που επενδύονται στην εξέλιξη της. Εδώ και λίγα, συγκριτικά με το σύνολο της ιστορίας του αυτοκινήτου, χρόνια που η βιομηχανία έχει εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση έχουμε παρατηρήσει ραγδαία πρόοδο η οποία άλλες φορές βρίσκεται ακόμα στα εργαστήρια και άλλες οδηγεί σε λειτουργίες, τεχνολογίες ή εξαρτήματα που λανσάρονται στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αγγλική YASA Motors που εδώ και κάποια χρόνια ανήκει στην Mercedes-Benz και έχει καταφέρει σε ένα χρονικό διάστημα λίγων μηνών να σπάσει το ρεκόρ ειδικής απόδοσης για ηλεκτροκινητήρα!

Εν μέσω καλοκαιριού και ενώ ψάχναμε τρόπο να δροσιστούμε η YASA είχε ανακοινώσει πως ο νέος “axial flux” ηλεκτροκινητήρας της είναι εξαιρετικά compact, πάρα πολύ ελαφρύς με βάρος 13.1 κιλών και τρομερά ισχυρός με μέγιστη ιπποδύναμη της τάξης των 750 ίππων! Ακόμα δεν έχουμε κάνει παρέλαση και η YASA έρχεται για να μας πει ότι έχει ήδη σπάσει το ρεκόρ της καθώς ο ηλεκτροκινητήρας της κατάφερε να παράγει περισσότερους από 1.000 ίππους. Πιθανώς ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι κατάφερε να παράγει περισσότερους από 1.000 ίππους ενώ ζυγίζει πλέον μόλις 12.7 κιλά και δεν χρησιμοποιεί εξωτικά υλικά που ενδεχομένως να αποτελούσαν εμπόδιο στην παραγωγή του! Για την ιστορία, ο axial flux ηλεκτροκινητήρας της YASA είναι ικανός για κάτι παραπάνω από 80 ίππους ανά κιλό (ειδική απόδοση), ένα νούμερο που εννοείται πως σπάει κάθε ρεκόρ αλλά δεν μας εκπλήσσει πάρα πολύ αφού και το προηγούμενο ανήκε στην YASA και ήταν καθαρά θέμα χρόνου να σπάσει!

Να σημειώσουμε ότι το νούμερο των 1.020 ίππων αναπαριστά την μέγιστη ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα η οποία είναι διαθέσιμη για σύντομο χρονικό διάστημα αλλά αυτό δεν μειώνει το επίτευγμα της αγγλικής μάρκας με την συνεχόμενη παρεχόμενη ισχύ να είναι γύρω στα 470 με 540 άλογα που ναι, είναι σημαντικά χαμηλότερη αλλά και πάλι, αρκετά υψηλότερη από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει μέχρι στιγμής και προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα με πολύ compact διαστάσεις και πολύ χαμηλό βάρος! Επιπλέον, δεν μιλάμε για κάποιο θεωρητικό μοντέλο που “υπάρχει” μόνο στα κυκλώματα κάποιου υπολογιστή – ο ηλεκτροκινητήρας της YASA είναι πλήρως λειτουργικός, έστω και σε φάση πρωτότυπου και έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να περάσει σε μαζική παραγωγή. Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι αν θα τον δούμε σε κάποιο μοντέλο της Mercedes-Benz ή της AMG στο προσεχές μέλλον αλλά πότε θα συμβεί αυτό; Πρέπει να δοκιμαστεί εκτενώς σε κάθε πιθανή ή απίθανη συνθήκη φυσικά, οπότε η δουλειά συνεχίζεται αλλά δεν αποκλείεται να έχουμε νεότερα αρκετά σύντομα!

Prev Post Ένα diesel Skoda Superb διένυσε 2.831 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό!
Next Post Porsche Experience ή αλλιώς ημέρα αδρεναλίνης και απόλαυσης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook